Petak, 11 Kolovoz 2023
Kaže kako liniju do Trpnja treba ukinuti i povezati Ploče i Dominče, a načelnica Gugić to je nazvala „konstruktivnom prijedlogom”

VELOLUČKI VIJEĆNIK PELJEŠČANIMA BI UKINUO TRAJEKT PA IZ TRPNJA DOBIO ODGOVOR: „NIJE BOLEST SVE ŠTO BOLI”

Trajektno pristanište u Trpnju Trajektno pristanište u Trpnju Foto: Tom Dubravec / CROPIX
Piše:

Otkad je otvoren Pelješki most svako malo se u javnosti špekulira o ukidanju trajektne linije Ploče – Trpanj. Ne bi li linija opstala nedavno su se skupljali i potpisi. No koliko ih je skupljeno i je li peticija uspjela ostalo je nepoznato jer se građanska inicijativa koja je pokrenula prikupljanje potpisa nikada nije službeno predstavila javnosti.

Trajektna linija Ploče – Trpanj, iako od otvaranja mosta bilježi manji promet, nije samo značajna za turiste u sezoni. Iznimno je važna za stanovnike poluotoka Pelješca. No, velolučki vijećnik Deni Surjan (HNS) na posljednoj je sjednici Općinskog vijeća Vele Luke predložio da se trajekta linija koja povezuje Ploče i Trpanj - ukine. Štoviše, velelučkoj načelnici Katarini Gugić predložio je da pokrene takvu inicijativu. Naime, Surjan bi, umjesto Trpnja, trajektom Ploče povezao s Dominčem u Korčuli. Načelnik Općine Trpanj Jakša Franković takav prijedlog smatra običnom budalaštinom.

JAKŠA FRANKOVIĆ: NEKA UKINU LINIJU VELA LUKA – SPLIT PA DA VIDE MALO KAKO JE BEZ BRODA

Nije bolest sve što boli! Prijedlog da se ukine linija Ploče – Trpanj, a umjesto nje uvede trajektna veza Ploče – Dominče je najveća budalaština koju sam čuo. - kazao je Franković, koji je pojasnio zašto je trajektna linija koja spaja Ploče i Trpanj iznimno važna za oba mjesta.

Koliko je trajektna linija Ploče – Trpanj potrebna najbolje se moglo vidjeti nedavno kad je za potrebe prijevoza posjetitelja manifestacije „Trag u beskraju” Trpanj ostao bez trajekta jer je „Sveti Juraj” poslan na ispomoć u Orebić, a putnici ga uzalud čekali.

- Mi imamo djecu koja pohađaju Srednjoškolski centar u Pločama. Dakle, đaci moraju ići u školu. Puno naših ljudi radi u Pločama i puno Pločana radi u Trpnju. Mi imamo u Pločama javnog bilježnika, Dom zdravlja, dio zdravstvene skrbi naših stanovnika vezan je uz Ploče, a da ne govorim o turistima, što ćemo s njima, što ćemo s turistima koji u Ploče dolaze vlakom iz Sarajeva i dalje idu trajektom na Pelješac pa na Korčulu. Taj prijedlog da trajekt zaobilazi Trpanj zaista je najobičnija budalaština. - rekao je Franković

I dok se dovodi u pitanje isplativost linije Ploče – Trpanj, Franković ističe kako se promet ponovo pojačao.

- Normalno je da je nakon otvorenja Pelješkog mjesta opao promet, ali se polako i vraća. Trajekt „Sveti Juraj” kapaciteta 45 mjesta ima svoje opravdanje i to je moj stav i stav Općine Trpanj.- istaknuo je načelnik Franković.

trpanj putnici 110823 1 minPutnici u Trpnju nedavno su uzalud čekali trajekt; foto Jakša Franković

Koliko je trajektna linija Ploče – Trpanj potrebna najbolje se moglo vidjeti nedavno kad je za potrebe prijevoza posjetitelja manifestacije „Trag u beskraju” Trpanj ostao bez trajekta jer je „Sveti Juraj” poslan na ispomoć u Orebić.

trpanj putnici 110823 2 minDjeca koja su trebala stići na vlak u Ploče; foto Jakša Franković

- Tad se dogodio veliki incident, ali smo ga odmah riješili. Zvali smo predstavnicu Jadrolinije u Pločama koja je odmah reagirala, a mi smo informaciju da neće biti trajekta dobili u pet do podne, i to ne od Jadrolinije nego od načelnika Općine Orebić. Dakle, načelnik Ančić nas je obavijestio da trajekt „Sveti Juraj” ide u Orebić na ispomoć, a na rivi u Trpnju su već čekali ljudi, pedesetoro djece je bilo na rivi jer su trebali ići na vlak. Odreagirali smo, organizirali taksi i da taj prijevoz nije platila Jadrolinija, platila bi ga Općina Trpanj jer je goste i ostale ljude trebalo zbrinuti. - rekao je Franković, naglasivši:

- Onaj koji predlaže ukidanje trajekta Ploče – Trpanj ne poznaje problematiku. Neka ukinu liniju Vela Luka – Split pa da u Veloj Luci vide kako je biti bez broda. Neka se do Splita voze preko Dominča i Orebića pa će vidjeti što znači nešto nemati. Najlakše je nešto ukinuti, a tom linijom se vrši i njihova opskrba, njihove tvrtke je koriste jer im je jeftinije ići po ugovorenim kartama s Jadrolinijom preko Trpnja nego preko loše pelješke ceste do mosta. Veći im je trošak goriva, a o opasnosti na cesti neću ni govoriti. - kazao je Franković, dodavši u kojim bi uvjetima mogao razgovarati o eventualnom ukidanju trajektne linije Ploče – Trpanj.

- Dok se ne riješi status pelješke ceste do Brijeste i zaobilaznica Orebića i nova luka u Perni o toj temi neću razgovarati. O ukidanju trajekta Ploče – Trpanj nema razgovora. Mi od trajekta nećemo odustati i neka iz Vele Luke u nas ne diraju. Mi Velu Luku izuzetno poštujemo i volimo, a oni koji predlažu ukidanje trajekta Ploče - Trpanj neka se brinu o svojim problemima. Ove biserne ideje neka ostave za pametnije glave. - naglasio je načelnik Općine Trpanj Jakša Franković.

NAČELNICA KATARINA GUGIĆ SKEPTIČNA, ALI KAŽE PRIJEDLOG JE „KONSTRUKTIVAN I POZITIVAN”

Istaknuvši kako je dosta na cesti, vijećnik u velolučkom Općinskom vijeću Deni Surjan predložio je naime da upravo Općina Vela Luka inicira direktnu trajektnu liniju između Ploča i Dominča u Korčuli.

- Dosta sam na cesti i vidim velike probleme u Orebiću u trajektnom pristaništu gdje se ujutro rano od šest sati slijevaju kolone dostavnih vozila u to malo mjesto, koje svojom cestovnom infrastrukturom ne može primiti toliki obim vozila koja idu za Korčulu. Dakle, predlažem da Općina u dogovoru s dostavljačima pokuša urgirati na Jadroliniju da ukinu liniju Ploče - Trpanj, da ona iz Ploča ide na Dominče. - predložio je Surjan.

I dok je za trpanjskog načelnika Jakšu Frankovića Surajnov prijedlog tek najobičnija budalaština, velolučka načelnica Katarina Gugić stava je kako je taj prijedlog konstruktivan. No, kako stvari stoje, razgovor s Jadrolinijom na temu ukidanja trajekta Ploče – Trpanj teško će inicirati.

- Skeptična sam po pitanju ovog prijedloga jer je planirano novo trajektno pristanište i cesta na Orebiću pa nisam sigurna koliko bi ga Jadrolinija poduprla, ali prijedlog je svakako konstruktivan i pozitivan. - kazala je Gugić.

Kad bi se samo i isključivo pitalo Jadroliniju mnoge bi se linije ukinule, no srećom, nešto se pitaju i Vlada i jedinice lokalne samouprave čijom upornošću i subvencijama mnoge linije opstaju pa čak i one koje nacionalnom brodaru ne donose velike prihode i nisu rentabilne. Otvaranjem Pelješkog mosta promet na trajektnoj liniji Ploče – Trpanj jest smanjen, ali je ona od iznimnog je značaja za stanovnike Trpnja i dijela poluotoka Pelješca i ovakav prijedlog o njenom ukidanju uistinu jest – budalaština.