Petak, 17 Svibanj 2024
JAVILI SU SE PRIOPĆENJEM

U MOSTU KAŽU KAKO JE ODLUKA O PROMETU U DUBROVNIKU NEUSTAVNA

U MOSTU KAŽU KAKO JE ODLUKA O PROMETU U DUBROVNIKU NEUSTAVNA Foto: CROPIX


Nakon što je Gradsko vijeće Grada Dubrovnika nedavno usvojilo odluku o prometovanju oko povijesne jezgre, Gradski koordinacijski tim Mosta Dubrovnik u priopćenju za javnost ističu kako se zalažu za razvojna prometna rješenja umjesto neopravdanih, problematičnih i diskriminacijskih zabrana i ograničenja propisanih netom usvojenom odlukom, koja, smatraju u Mostu, nije u skladu s hrvatskim Ustavom.

Iz Mosta navode kako prije donošenja odluke Grad Dubrovnik, odnosno Gradsko vijeće Grada Dubrovnika, nisu raspisali javni natječaj za izradu i ishodili izradu prometne studije koja bi dala odgovore na pitanja koja vrsta vozila i koji korisnici prometa te koja postojeća prometna rješenja uzrokuju prometne gužve i štetne posljedice takvog prekomjernog prometa po zaštićenu kulturno-povijesnu cjelinu i kvalitetu života stanovnika na području grada Dubrovnika, a koja bi dala mišljenje, odnosno, preporuke kako najbolje i najučinkovitije riješiti ta pitanja.

„Kako, prije donošenja predmetne odluke, potrebna prometna studija nije ni naručena ni izrađena, navedena odluka je po našem mišljenju protuustavna pa je za očekivati da će netko od onih koji smatraju da su predmetnom odlukom povrijeđena njegova prava i interesi, uskoro pokrenuti postupak ocjene zakonitosti i ustavnosti te odluke pred Visokim upravnim sudom.” - navode iz Mosta.

Poštivanje načela razmjernosti propisanog člankom 16. stavak 2. i člankom 50. stavak 2. Ustava, zahtijevalo je da Grad Dubrovnik, odnosno, Gradsko vijeće Grada Dubrovnika, kao ovlašteni donositelj predmetne odluke, prije donošenja te odluke, kojom se bitno ograničavaju slobode i prava i poduzetnička prava brojnih građana i poduzetnika, proveo test prikladnosti te odluke u smislu da se željena zaštita zaštićene kulturno-povijesne cjeline i kontaktne zone Grada Dubrovnika od prekomjernog prometa i prometnih gužvi i njihovih štetnih posljedica, nije mogla jednako učinkovito postići manje restriktivnom odlukom (test nužnosti) te da je ta odluka razumna, uzimajući u obzir druge suprotstavljene društvene interese i stupanj ograničavanja ljudskih prava i temeljnih sloboda (razmjernost stricto sensu).

U svakom slučaju građani Dubrovnika će na idućim izborima za gradonačelnika i Gradsko vijeće Grada Dubrovnika svojim glasovanjem ocijeniti između ostalog i opravdanost donošenja predmetne Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika.

Gradski koordinacijski tim Mosta Dubrovnik smatra da se problemi s prekomjernim prometnim gužvama i štetnim posljedica takvog prekomjernog prometa na području grada Dubrovnika mogu i trebaju rješavati, bez nepotrebnih i neopravdanih zabrana, izgradnjom velikih besplatnih, ili s minimalnom naknadom za parkiranje, javnih parkirališta na Pobrežju, Dupcu i Čibači i korištenjem javnog gradskog prijevoza od tih parkirališta do odredišta na užem gradskom području, te izgradnjom novih komercijalnih garažnih kuća i parkirališta na užem gradskom području, potom izgradnjom podzemnih parkirališta, prometnica i prečaca (npr. u brdu Srđ), izgradnjom kružnih tokova umjesto semaforskih raskrižja i/ili izgradnjom nadvožnjaka i podvožnjaka gdje god je to moguće te izgradnjom pothodnika ili nathodnika umjesto pješačkih prijelaza, kao i optimalnim reguliranjem pristajanja i priveza brodova na kružnim putovanjima i obavljanja autotaksi i turističkih autobusnih usluga.” - naveli su u priopćenju za javnost iz gradskog koordinacijskog tima Mosta Dubrovnik.

JP