Utorak, 11 Lipanj 2024
ODLIJEPLJENI OD STVARNOSTI

ONO ŠTO U LUŠKOM HDZ-U POMPOZNO NAZIVAJU TERMINALOM TRALJAVI JE PROJEKT USRED NIČEGA

Novo trajektno pristanište u Veloj Luci Novo trajektno pristanište u Veloj Luci Foto: Anđela Šćepanović / CROPIX
Piše:

Još i prije negoli se u Veloj Luci počeo graditi pompozno su ga nazvali pomorsko – putnički terminal, a zapravo se radi o običnom trajektnom pristaništu bez ikakva sadržaja. Kad su se glave ohladile, nekoliko mjeseci nakon što je s privremenom uporabnom dozvolom pušten u rad, Velulučani, ali i svi oni koji se njime koriste počeli su tom novom pristanu nalaziti mane jer zapravo i ima ih napretek.

Luški HDZ-ovci to pristanište i dalje dižu i nebesa. No, istinu o novom trajektnom pristaništu, na protekloj sjednici luškog Općinskog vijeća rekao je vijećnik Ivan Plantić (SDP).

Luške HDZ-ovce ne zanima što trajekt „Oliver” koji ima previsoku pramčanu rampu, pramcem ne može pristati na novo trajektno pristanište. Ne drže važnim što taj brod plovi bez Emergency Generatora. Nije im važno ni što cesta do pristana, koja je u ingerenciji Hrvatskih cesta, nije osvijetljena. Luški se HDZ-ovci ne usude kritizirati loš rad državnih i javnih tvrtki čije vodstvo imenuje Vlada. Neće ih se čuti niti da kritiziraju novo trajektno pristanište, ali su im zato puna usta kritika koje iznose na račun Općine kad je u pitanju taj projekt.

HDZ-ov vijećnik Dino Žuvela omalovažio je tako i činjenicu da pristanište još ne bi bilo otvoreno da ga Općina, izvodeći radove, nije spojila na kanalizaciju. On, naime, smatra kako i nije neki veliki posao, kako on to zamišlja, „spojiti jedan zahod na kanalizaciju” i pri tom pokazuje veliko neznanje. Nije, naime na kanalizaciju spojen samo jedan zahod, onaj na pristaništu, spojeno je puno zahoda njegovih sumještana.

Osim zahodom od pristaništa, Žuvela se već duže vrijeme bavi i komunalnim linijskim prijevozom putnika od pristaništa do centra mjesta. Natječaj za dodjelu koncesije za autobusni prijevoz već je bio raspisan, ali se nitko nije javio pa će se, nakon što su neki prijevoznici pokazali interes, natječaj opet raspisati. Žuveli je načelnica kriva što nitko nije želio voziti neisplativu liniju.

No, kad je trajektno pristanište u pitanju, tada se od Žuvele mogu čuti samo hvalospjevi pa čak i za brod star 30 godina, brod koji Jadrolinija predstavlja „k'o novi”, a koji bi u brodarskim tvrtkama u razvijenim zemljama možda već bio u rezalištu.

I dok su Žuveli puna usta trajektnog pristaništa, vijećnik Ivan Plantić rekao mu je kakvo ono zapravo jest. Osim što je izgrađeno „usred ničega”, nedostaje mu sve ono što slična pristaništa danas imaju.

- Dok vam ne valja ono što radi načelnica i Općina, kao primjer uspješnog rada navodite terminal i nabavu broda „Oliver”. To su kao uspješne stvari. Što je ono bilo, koje scene s dolaskom broda u Velu Luku i tko je za to kriv? - pitao je Plantić i nastavio:

- Čujem ljude kako govore da je sam terminal na neki način upitan projekt. Tamo nema zelenila, kad sunce upeče tamo je sami beton. Nema parkirnih mjesta koliko treba. Nema kafića da čovjek može sjesti i popiti kavu. Dakle, sve što vi navodite kao primjer uspješnog projekta, stvarnost vas demantira. - rekao je Plantić.

No, kako je Žuvela odlijepljen od stvarnosti ili je zbog političkih razloga negira, nastavio je o velebnom pristaništu, potpuno obezvrjeđujući činjenicu da ono još ne bi bilo otvoreno da ga Općina nije spojila na kanalizaciju. Taj projekt, koji Općinu nije malo koštao, njemu ne valja pa ga je načelnica podsjetila koliko se godina čekalo na izgradnju novog trajektnog pristaništa, ali i na rekonstrukciju Specijalne bolnice Kalos, jer i to je projekt kojega Žuvela diže u nebesa.

- Za rekonstrukciju Specijalne bolnice trebalo je 50 godina da se realizira, a za terminal 20 godina. - istaknula je Gugić, koja se osvrnula i na radove kojima je pristanište spojeno na kanalizacijsku mrežu.

- Kažete, spojili smo jedan zahod od terminala na mrežu. Vama je to jedan zahod, a Općini, Hrvatskim vodama i Županiji je to investicija od 900 tisuća eura i nije se spojio jedan zahod nego cijelo područje Bobovišća. - rekla je Gugić, naglasivši:

- Da Općina, kako vi kažete, nije spojila jedan zahod, terminal dana ne bi bio otvoren. Kad već spominjete terminal, nadam se da će brod koji je nabavljen, moći adekvatno pristajati na novi terminal. - kazala je velolučka općinska načelnica Katarina Gugić.

Trajekt „Oliver” pramcem ne može pristati u Velu Luku bez „postamenta”, ali to Žuvela ne problematizira. Ne smije, Jadrolinija je ipak državna tvrtka, a sve što radi država, odnosno HDZ-ova Vlada, čak i kad radi traljavo i površno, Žuvela ne dovodi u pitanje.